zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miejska w Kleczewie

Rada Miejska w Kleczewie Transmisje z obrad Rady

XVII sesja Rady Miejskiej w Kleczewie, 21 stycznia 2025

Czas publikacji: 75 dni 12 godzin temu
Długość nagrania: 00:44:31
Liczba odtworzeń: 177
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie XVII sesji Rady Miejskiej w Kleczewie, 21 stycznia 2025

W dniu 21 stycznia 2025 roku odbyła się XVII sesja Rady Miejskiej w Kleczewie, którą otworzył przewodniczący. Stwierdzono obecność czternastu radnych, co stanowiło kworum do podejmowania uchwał.

Punkt 1: Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie kworum

Przewodniczący otworzył sesję i stwierdził obecność czternastu radnych na piętnastu, co umożliwiło kontynuację obrad.

Punkt 2: Przyjęcie porządku obrad

Przewodniczący zaproponował wprowadzenie dodatkowej uchwały dotyczącej zmian w ustaleniu wysokości diet dla przewodniczących organów wykonawczych jednostek pomocniczych. Wniosek został przyjęty 12 głosami za, a następnie jednogłośnie przyjęto porządek obrad.

Punkt 3: Przyjęcie protokołu z XVI sesji

Protokół z XVI sesji został przyjęty jednogłośnie, bez uwag ze strony radnych.

Punkt 4: Informacja przewodniczącej o interpelacjach i zapytaniach

Przewodnicząca poinformowała o jednym wniosku, na który odpowiedź zostanie udzielona w ustawowym terminie.

Punkt 5: Wnioski i zapytania do radnych powiatowych

Radny Piotr Domagalski ponowił wniosek mieszkańców Słowiki 21a o odprowadzenie wód deszczowych, co zostało potwierdzone przez radną Elżbietę Raźną, która zobowiązała się do ponowienia wniosku do starostwa.

Punkt 6: Sprawozdanie z wynagrodzeń nauczycieli

Pani Elżbieta Raźna przedstawiła sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli w roku 2024, informując, że wynagrodzenia są wyższe niż średnie określone w Karcie Nauczyciela, co eliminuje potrzebę wypłaty dodatku uzupełniającego.

Punkt 7: Sprawozdanie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Pan Henryk Miderski zaprezentował sprawozdanie z działalności komisji, omawiając wydatki na programy profilaktyczne, w tym rajd rowerowy oraz wsparcie dla dzieci w ośrodkach wychowawczych. Zwrócił uwagę na rosnące dochody z zezwoleń na sprzedaż alkoholu.

Punkt 8: Rozpatrzenie projektów uchwał

Podpunkt a: Udzielenie pomocy finansowej powiatowi konińskiemu

Pani Agnieszka Ślebioda uzasadniła wniosek o wsparcie finansowe dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w wysokości 4 tysięcy złotych. Uchwała została jednogłośnie przyjęta.

Podpunkt b: Plan dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli

Pani Elżbieta Raźna przedstawiła plan dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli, który został pozytywnie zaopiniowany przez komisje i jednogłośnie przyjęty.

Podpunkt c: Wyrażenie zgody na nieodpłatne nabycie nieruchomości

Pani Marta Sobczak uzasadniła nabycie działki w drodze darowizny, co poprawi układ komunikacyjny gminy. Uchwała została jednogłośnie przyjęta.

Podpunkt d: Wyrażenie zgody na odpłatne nabycie prawa własności nieruchomości

Pani Marta Sobczak przedstawiła projekt uchwały dotyczący nabycia działki jako uzupełnienie wcześniejszego porozumienia. Uchwała została jednogłośnie przyjęta.

Podpunkt e: Zmiana uchwały dotyczącej wysokości diet

Pani Dominika Socha uzasadniła potrzebę zmiany uchwały dotyczącej diet dla sołtysów. Uchwała została przyjęta 12 głosami za.

Podpunkt f: Zmiana budżetu gminy Kleczew na 2025 rok

Pani Beata Kozikowska przedstawiła zmiany w budżecie, w tym zwiększenie wydatków na OZE oraz budowę dróg. Uchwała została jednogłośnie przyjęta.

Podpunkt g: Zmiana Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2025-2030

Pani Beata Kozikowska omówiła zmiany w prognozie finansowej, które również zostały jednogłośnie przyjęte.

Punkt 9: Wolne wnioski

Nie zgłoszono żadnych wolnych wniosków. Przewodniczący zamknął sesję, dziękując wszystkim za udział.

Na zakończenie, XVII sesja Rady Miejskiej w Kleczewie przebiegła sprawnie, a wszystkie uchwały zostały przyjęte jednogłośnie, co świadczy o dobrej współpracy radnych.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje